본문 바로가기

[ London Life ]/Photolog

The SCENE of Terror in London :: 8th, July, 2005

Next day when there was a bomb-terror in London, I went the scene of terror.
Even though I thought it was a bit dangerous, I wanted to understand exactly that Londoner's thinking.
// 런던에 폭탄테러가 있던 다음날, 나는 테러현장엘 갔었다. 뭐 위험하다는 생각은 했지만, 워낙 사고가 맘에 안와닿아서 택한 결정이었다.
As it happens, I could see some paper that announced someone's missing on the wall when I had just arrived there.
// 공교롭게도, 그곳에 도착하자마자 벽에 붙어있는 어떤이의 행방불명 벽보를 보게되었다.
So many policeman guarded there where was smeared with blood, also several reporters kept their place for coverage.
// 제법 많은 경찰들이 피범벅이 된 그곳을 지키고 있었고, 몇몇 뉴스기자들역시 취재를 위해 자리를 지키고 있었다.
Even if King's Cross tube station worked only south-bound, but people was very busy as usual. Only few flowers brought to mind an accident.
// 비록 문제의 킹스크로스역은 남쪽방면만 운행을 하고 있었지만, 사람들은 여느때와 같이 바쁘게 움직였다. 오로지 몇송이의 꽃들만이 사고를 떠올리게 해주었다.
LONDON WE LOVE YOU !